2016. december 29. 16:31

„Legyenek biztonságosabbak az autók, és száguldjanak 450-nel”

Sebastian Vettel

Hangzatos nyilatkozatot tett a versenyzők érdekvédelmi szervezetét vezető Alexander Wurz: kijelentette, az autókat még gyorsabbá lehetne tenni, ha tovább javulna a pilóták biztonsága, a tempó fokozásával pedig maga a királykategória is izgalmasabbá válna.

A korábbi Benetton- és Williams-pilótával a sportág jelenéről és jövőjéről beszéltek, amikor kijelentette, örömmel venné, ha komoly mértékben növekedne az autók leszorítóereje és végsebessége, igaz, csak azután, hogy a biztonság is tovább javult, azaz a versenyzőknek nem kellene attól tartaniuk, hogy a gyorsulással kockázatosabbá válnak a megmérettetések.

„Ha az elképzeléseimre kíváncsiak, akkor én még biztonságosabbá és gyorsabbá tenném az F1-es autókat” – mondta a Motorsportnak. „De sokkal komolyabb tempóra gondolok: készíthetünk autókat 450 km/órás sebességgel és jóval több leszorítóerővel. És ha sikerült még biztonságosabbá varázsolni az autókat, akkor a legextrémebb pályákon is versenyeztethetjük őket, akár különböző városi pályákon is” – folytatta elképzelése felvázolását az osztrák.

Wurz, aki régóta komoly támogatója az autóversenyzés biztonságosabbá tételének – idén például az utolsó pillanatig azért lobbizott, hogy a glória fejvédő már 2017-ben felkerüljön az autókra, végül azonban az eszköz bevezetését elnapolták – úgy érzi, a veszélyforrások csökkentésével néhány vitatott és meglehetősen népszerűtlen szabálynak is búcsút lehetne inteni.

Ezáltal pedig maga a kategória is izgalmasabbá válna, valamint vonzóbbá a szurkolók számára. „Nincs szükségünk azokra az óriási aszfaltozott bukóterekre. Ha nincsenek, akkor olyan szabálysértések sincsenek, amiket már senki sem ért. A legfontosabb szempont az, hogy a szurkolók arra gondoljanak, hogy ők ezt sosem tennék meg, és ebben a kategóriában csak a legbátrabb pilóták versenyeznek. A többi nem érdekes. A bennem élő szurkoló ettől már izgalomba jönne.”

„Sajnos eltávolodtunk az izgalmaktól. Ha az autók nem elég biztonságosak, a rendezők kénytelenek odafigyelni, hiszen senki sem akar börtönbe kerülni, ha valami történik. Ez pedig egy zsákutca. Szerintem biztonságosabbá kell tenni az autókat, és akkor lehetünk agresszívak, mert az emberi életek nincsenek veszélyben. Persze ekkora tempó az F1 mindig veszélyes marad, ezt többször tapasztaltuk már, mi viszont a valószínűségi tényező ellen harcolunk” – magyarázta.

Végül kiemelte, ahhoz, hogy az F1 ebbe az irányba mozduljon, a vezetőségnek el kell hagynia a rá jellemző rövid távú gondolkodást. „Ezek az én hosszabb távú elképzeléseim, de nem működnek, hiszen vannak, akik rövid távlatokban gondolkodnak. Nem vagyok biztos abban, hogy igazam van, viszont pont ezért kellene csapatban dolgoznunk” – zárta gondolatát.

TOVÁBBI FORMA-1 HÍREK

Esteban Ocon2016. december 30. 19:28

Ocon azt hitte, a Renault-val fog debütálni

Monza, pódium2016. december 30. 18:19

A Liberty „fesztivált” varázsolna a versenyhétvégékből

Carlos Sainz2016. december 30. 16:51

Sainz fejlődése lenyűgözte a Toro Rossót

A Mercedes öröme2016. december 30. 15:40

Mercedes: Máshol sírás lett a vége a szupersztárok harcának

Sebastian Vettel2016. december 30. 13:29

„Most komolyan! Nevetséges!” – ha egyszer Vettel dühbe gurul…

biztonsági autó2016. december 30. 12:26

Ilyen volt 2016 legkaotikusabb versenye a biztonsági autóból nézve

Max Verstappen, Red Bull2016. december 30. 11:40

Nem kell hátrányos megkülönböztetéstől tartania a Red Bullnak

Mercedes2016. december 30. 10:32

A Mercedes már meghozta a döntést idősebb Sainz szerint

kép2016. december 30. 09:15

Videó: Így értékelték egy szóval a 2016-os szezont a résztvevők

Esteban Ocon2016. december 29. 19:16

„Ha nincs az a teszt, talán eszükbe sem jutok”

Vissza