2016. december 30. 15:40

Mercedes: Máshol sírás lett a vége a szupersztárok harcának

A Mercedes öröme

A Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff büszke arra, ahogy csapata négy évig kezelte Lewis Hamilton és Nico Rosberg rivalizálását, a múltban ugyanis az összes hasonló esetben hamar kicsúszott az irányítás a vezetőség kezéből. Az osztrák elmondta, ők hogy kerülték el ezt.

Hamilton és Rosberg kettőse összesen 54 futamgyőzelmet és három világbajnoki címet szerzett 2013 és 2016 között, a rengeteg siker mellett azonban néhány igazán forró pillanattal is „megajándékozták” főnökeiket. Az ütközések, a szócsaták és a folyamatos feszültség ellenére azonban a Mercedes nagyrészt ellenőrzés alatt tartotta a két világbajnok rivalizálását.

A gyár sportigazgatója egy, az Autosportnak adott interjúban – röviddel azelőtt, hogy Rosberg az F1 világát sokkolva bejelentette visszavonulását – beszélt a négyéves párharcról, kiemelve, hogy más esetekben (például Ayrton Senna és Alain Prost közös mclarenes időszakában) rendre sírással végződött a „szupersztárok összecsapása”. „Sikerült elérnünk, hogy négy évig kézben tartsuk az irányítást úgy, hogy ketten velünk dolgoztak a mezőny legjobbjai közül” – kezdte.

„A múltban láthattuk, hogy amikor összeeresztettek két szupersztárt, akkor csak egy-két évig tudták tartani őket, majd sírás lett a vége. Nálunk is voltak döccenők és nehezen kezelhető pillanatok, de alapvetően kézben tudtuk tartani a dolgokat. Felismertük, hogy az intenzív versengés nagyon fontos. Nem szabad túlreagálni a dolgot. A pilóták pedig ugyanúgy rájöttek, mennyien dolgoznak értük a háttérben komoly erőfeszítéseket téve” – magyarázta.

Wolff kiemelte, a Mercedes is sokat tanult a saját hibáiból, az átláthatóság pedig kulcsfontosságú volt Hamilton és Rosberg közös évei alatt. „Tanulnod kell a saját hibáidból, és mások hibáiból is. Sok időt szánunk a versenyzőkkel való kapcsolattartásra, az átláthatóság pedig különösen fontos. Nincs olyan, hogy elhallgatunk valamit. Nyílt lapokkal játszunk” – mondta.

Végül hozzátette, a két bajnok közötti teljesítménybeli ingadozásra ő maga sohasem talált tökéletes magyarázatot. „Nem értem, és már nem is akarom megérteni. Vannak gyengébb és erősebb hétvégéik, de elvégre emberek ülnek ezekben az autókban, még akkor is, ha a legjobbak a saját területükön. Vannak jó és rossz napjaik, és talán a pálya sem fekszik nekik annyira. Aztán valami összeáll. Ezért is tűnik ez olyannak, mint az apály és a dagály. Nincs sorminta. Volt, hogy Nico nyerte zsinórban a futamokat, és volt, hogy Lewis. Ne próbáljuk elemezni, nincs tudományos magyarázat!”

TOVÁBBI FORMA-1 HÍREK

Esteban Ocon2016. december 30. 19:28

Ocon azt hitte, a Renault-val fog debütálni

Monza, pódium2016. december 30. 18:19

A Liberty „fesztivált” varázsolna a versenyhétvégékből

Carlos Sainz2016. december 30. 16:51

Sainz fejlődése lenyűgözte a Toro Rossót

Sebastian Vettel2016. december 30. 13:29

„Most komolyan! Nevetséges!” – ha egyszer Vettel dühbe gurul…

biztonsági autó2016. december 30. 12:26

Ilyen volt 2016 legkaotikusabb versenye a biztonsági autóból nézve

Max Verstappen, Red Bull2016. december 30. 11:40

Nem kell hátrányos megkülönböztetéstől tartania a Red Bullnak

Mercedes2016. december 30. 10:32

A Mercedes már meghozta a döntést idősebb Sainz szerint

kép2016. december 30. 09:15

Videó: Így értékelték egy szóval a 2016-os szezont a résztvevők

Esteban Ocon2016. december 29. 19:16

„Ha nincs az a teszt, talán eszükbe sem jutok”

Pascal Wehrlein2016. december 29. 18:38

Kiérdemelték az ellenfelek tiszteletét

Vissza